Spatiul privat virtual – documentar AJFP Arges

Avand in vedere prevederile OMFP nr. 1154/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronică de catre organele fiscale prin accesarea serviciului „Spatiu privat virtual.

In acest caz nu se mai utilizeaza si alta modatitate de comunicare a actului administrativ fiscal.

–        Ce inseamna „Spaţiul privat virtual” ?

Serviciul “Spatiul privat virtual” constă in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unui spatiu virtual, aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin intermediul căruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica in legatura cu situatia fiscala proprie a acesteia.

Acest serviciu este optional, nu obligatoriu.

Noul serviciu este disponibil gratuit, 24 de ore din 24.

Inainte de a accesa noul serviciu, trebuie sa va inregistrati pe site-ul ANAF.

–          Care sunt modalităţile prin care persoanele fizice pot accesa serviciul „Spaţiul privat virtual” ?

Persoanele fizice vor putea sa acceseze acest serviciu al ANAF prin doua modalitati prin care isi vor dovedi identitatea, prin certificate digitale calificate si credentiale de tip nume/ parola  insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP, astfel:

·         persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatille fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala

·         persoanele fizice care desfasoara activitati economice mod independent ori exercita profesii libere, pentni obligatille fiscale altele decat cele prevazute anterior, precum si celelalte persoane fizice se identifica electronic prin oricare din cele două dispozitive.

Toate documentele puse la dispoziţia persoanei fizice prin intermediul serviciului „Spatiul privat virtual” sunt inscrisuri in formă electronică cărora li s-a incorporat, ataşat sau li s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă in sensul Legii nr.455/2001, republicată.

–       Ce documente pot fi comunicate prin serviciul “Spatiul privat virtual”?

 Prin Spaţiul privat virtual pot fi comunicate urmatoarele documente :

AUTOMAT :

·         Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013

·                  Decizii de impunere privind platile anticipate cu titiu de impozit pe venit si contribuţii de asigurări sociale de sănătate, precum şi privind obligaţile de plată cu titlu de contribuţii de asigurări sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015;

·                  Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650);

·                  Decizii referitoare la obligatii de plata accesorii ;

LA CERERE :

·                  Situatia obligatiilor fiscale de plata;

·                  Nota obligatiilor de plata;

·                  Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori;

·                  Istoricul actiunilor si registrul documentelor electronice comunicate pin SPV;

·                  Certificat de atestare fiscala

·                  Adeverinta de venit;

Citeste aici intregul comunicat.

Articole similare

Comentariul tau aici